In de week van de hoogbegaafdheid verzorgt Annemieke Weterings het educatieve diner.
In deze lezing wordt eerst het concept Dubbel Bijzonder toegelicht. Dubbel Bijzondere leerlingen
Over deze cursus
In de week van de hoogbegaafdheid verzorgt Annemieke Weterings het educatieve diner.
In deze lezing wordt eerst het concept Dubbel Bijzonder toegelicht. Dubbel Bijzondere leerlingen ervaren elke dag een botsing tussen twee werelden, de wereld van basaal vermogen en de wereld van basaal onvermogen. Dit levert wezenlijk andere onderwijsbehoeften op dan bij alleen begaafdheid of bij alleen de stoornis. Er is sprake van paradoxale behoeften met behoeften op het gebied van de frustratie die het leven in twee werelden oplevert. Dit vraagt om maatwerk. Ik zal ingaan op de volgende thema’s:, signaleren, misdiagnoses, domeinen van onderwijsbehoeften en kansen vanuit de ecologie. De op sterkte gebaseerde begeleiding staat hierbij centraal. Hiermee ondersteun ik de verkenning naar wat haalbaar is in jouw praktijk, in jullie zorgpiramide op het gebied van inclusief begeleiden van deze doelgroep Dubbel Bijzondere leerlingen.
RSVP to This Event
Neem nu deel aan deze unieke cursus!
Laat ons weten of je meedoet met de cursus.
RSVP Now
Ja22
77 Plaatsen beschikbaar
Deze cursus gaat door!
Heb je je al aangemeld maar wil je daar iets in wijzigen?Pas mijn aanmelding aan
MEP is als lerarenopleider gespecialiseerd in begaafdheid en in rekenen. Ze is vanuit haar eigen bedrijf Weterings Onderwijs Op Maat ontwikkelaar en docent aan de post-hbo registeropleiding Specialist Dubbel Bijzondere Leerlingen. Daarnaast is ze sinds 17 jaar studiecoach, docent en curriculumontwikkelaar binnen de master EN opleiding van de Fontys Hogeschool OSO. Ze heeft recent deelgenomen aan twee onderzoeken binnen Fontys Hogeschool: ”Hoogbegaafde studenten laten floreren in het hoger onderwijs” en “Cognitief getalenteerde medewerkers laten floreren in hun werk”. Ze heeft samen met A.Bakx en E. van Gerven het boek “Hoe dan, pakkend onderwijs voor begaafde leerlingen, gepubliceerd. In 2023 heeft ze in De Gids over begaafdheid in het PO en VO het hoofdstuk Dubbel bijzondere leerlingen gepubliceerd.