De uitspraak “Hoogbegaafden hebben naast cognitieve talenten altijd hyperprikkelbaarheden, ofwel: overexcitabilities” komt vandaag de dag regelmatig voorbij.
Is dat zo? Heeft íedere begaafde leerling in jouw klas zogenaamde ‘overexcitabilities’? Wat wordt hier
Over deze cursus
De uitspraak “Hoogbegaafden hebben naast cognitieve talenten altijd hyperprikkelbaarheden, ofwel: overexcitabilities” komt vandaag de dag regelmatig voorbij.
Is dat zo? Heeft íedere begaafde leerling in jouw klas zogenaamde ‘overexcitabilities’? Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? Wat zie of merk je dan als leerkracht? Horen ‘overexcitabilities’ specifiek bij begaafde leerlingen, of kun je ze ook tegenkomen bij andere leerlingen in je klas? Hoe signaleer je ze en zeker zo belangrijk: hoe zou je hier als leerkracht mee om kunnen gaan?
Een workshop waarin we kort ingaan op de theorie, maar de praktijk ook zeker niet vergeten!
Wat je nog meer moet weten
Deze workshop hoort bij de studiemiddag: Starten met Driegang.
Je kunt ervoor kiezen om alleen deze workshop te volgen. Maar als je er toch bent… Volg ook een tweede workshop en eet met ons mee, zodat je wat kunt napraten en je netwerk kunt vergroten.
Voor het eten kun je jezelf hier aanmelden: https://driegang.nl/cursusaanbod/events/workshopmiddag-driegang-2025/
Ik meld me hiervoor aan!
Neem nu deel aan deze unieke cursus!
Laat ons weten of je meedoet met de cursus.
Klik op JA om jezelf aan te melden >
Ja4
21 Plaatsen beschikbaar
1AanmeldingenNodig voor deze cursus om doorgang te vinden.
Heb je je al aangemeld maar wil je daar iets in wijzigen?Pas mijn aanmelding aan