Volgens PCM is de persoonlijkheid van iemand opgebouwd uit een unieke combinaties van zes persoonlijkheidstypen: de harmoniser, de gestructureerde denker, de doorzetter, de dromer, de promotor en de rebel. Elk type heeft zijn plus- en minpunten.
PCM geeft de leerkracht handvatten om af te stemmen op elke leerling en een helder onderscheid te makken tussen wie ze zijn en wat ze aan gedrag laten zien. PCM kan docenten helpen om positief te anticiperen op negatief gedrag. PCM biedt daarnaast een duidelijke visie op hoe communicatie goed ingezet kan worden. Wanneer een docent passend communiceert met een leerling, helpt dit om goede resultaten te behalen en bevordert dit de sfeer in de klas.
Herkenbaar ???
-
Leerlingen die al snel ja maar zeggen. Het ligt niet aan hen, maar altijd aan de ander . ( of je herkent hierin jezelf of je collega )
-
Leerlingen die altijd eerst praten en dan pas hun vinger opsteken.
-
Leerlingen die steeds de grenzen opzoeken?
-
Bepaalde leerlingen waar je steeds moeite mee hebt.
-
Collega’s die maar blijven praten om iets duidelijk te maken.
-
Collega’s die niets zeggen in een team.
-
Een ouder die wel heel stevig is en jij wordt er best onzeker van
Als jij één of meerder van deze vragen herkent dan neemt Leendert de Bruijn je graag mee in de wereld van PCM.
PCM is een communicatiemodel wat inzicht geeft in waar deze vragen vandaan komen.
Het model geeft inzicht in wie jij bent en hoe anderen in elkaar zitten.
Het gave is dat dit model ook handvatten biedt om hier mee aan de slag te gaan.
Na dag 1 van de training heb je gegarandeerd het idee, had ik dit maar eerder geweten.
En heb je zin in dag 2
Wil jij jezelf en anderen (beter) leren begrijpen, dan zie ik je graag in de training.
Wanneer
De training duurt 3 dagen en wordt aangeboden op 1 oktober, 12 november en 14 januari van 9.00-16.00 uur