Je kunt niet vroeg genoeg met woordenschat beginnen. Op welke manier stimuleer je kinderen met woordenschat?
Hoe verrijk je jouw lessen woordenschat?
Woordenschat staat direct in relatie met sociale en emotionele ontwikkeling, communicatie en schoolsucces.
Om de woordenschatontwikkeling te bevorderen, is het belangrijk dat de nieuwsgierigheid van kinderen naar woorden gestimuleerd wordt.
Dit vraagt om een aanpak die receptief en productief met woorden bezig is.
In deze cursus gaan we zo effectief mogelijk te werk. Ik reik je theorie aan, maar je krijgt vooral veel praktische tips, die meteen toepasbaar zijn in jouw groep.
We gaan aan de slag met:
De grafische modellen
De Viertakt
Lessen voorbereiden
De woorden thematisch aanbieden
Het inzetten van coöperatieve werkvormen
De laatste bijeenkomst is optioneel, want deze gaat in zijn geheel over de woordenschatmethode ‘Logo 3000’.
Het is zo waardevol om kinderen de nieuw geleerde woorden te horen zeggen. Laten wij samen bouwen aan de effectiviteit van jouw lessen en daarmee de ontwikkeling van de kinderen!
Wat je nog meer moet weten
Om zo effectief mogelijk te kunnen werken, zou het fijn zijn dat je de voorbereide lessen geeft, zodat we kunnen reflecteren op je ervaringen in jouw groep.
Wanneer
Woensdagmiddag 11 februari, 4 maart, 25 maart en 8 april 2026 van 15.00-17.00 uur