Hoe verloopt de rekenontwikkeling van een kind, wat zijn de valkuilen voor de zwakkere rekenaars en hoe kun je als leerkracht achterhalen waar jouw leerling tegenaan loopt? Na
Over deze cursus
Hoe verloopt de rekenontwikkeling van een kind, wat zijn de valkuilen voor de zwakkere rekenaars en hoe kun je als leerkracht achterhalen waar jouw leerling tegenaan loopt? Na een theoretische inleiding zelf praktisch aan de slag door een reken diagnostisch gesprek met jouw eigen leerling op school te voeren. Als je dit gesprek wilt opnemen kun je de opname delen met de cursusleider voor online (via meet) individuele feedback.
Vervolgens wordt tijdens een bijeenkomst ingegaan op interventies en hoe je alles bij elkaar brengt in een praktisch en concreet handelingsplan. Tijdens de laatste bijeenkomst wordt er gewerkt aan het plan voor jouw eigen leerling en is er de mogelijkheid om met elkaar te overleggen over wat is gezien en hoe dit te vertalen naar praktisch handelen voor in de klas.
Wat je nog meer moet weten
Het is wenselijk dat naast leerkracht(en) ook de IB’er uit één team (of een cluster van scholen) en/of de reken-/bouwcoördinatoren deelnemen; de deelnemers worden per bouw ingedeeld.
Per school of cluster kan een traject worden aangevraagd en in onderling overleg zullen data gepland worden
Neem zelf rechtstreeks contact met Annet op t.b.v. planning: a.vanderlouw@driegang.nl